Jalutuskäigud ümber Whangateau

Eelmisel nädalal jõudsime kolm päeva tööl käia, kui selgus, et järgmised neli päeva on vabad.

02.07.2013 Landscaping (3)

Niisama tööl

Esimesel päeval puhkasime raskest tööst kangeks jäänud keha, käisime linnas netis ja küpsetasime leiba (tegelikult on meil masin, mis seda teeb). Teisel päeval võtsime ette Tamahunga matkaraja. Tee oli jube sopane ja libe, ilm oli soe, aga pisut pilves ja Tamahunga mäe otsast peale piimvalge udu midagi näha polnud. Sellegipoolest oli mõnus vahelduseks metsa saada ja veidi liigutada. Kuulsime teel tuisid puude otsas laksutamas ja kohtasime karjamaadel palju lehmi. Pilvest välja jõudes avanesid meile lõpuks mõned kaunid vaated ka. Matkarada lõppes Pakiri külas. Mõtlesime sealt tagasi kodupoole hääletada, aga kuna autosid üldse ei liikunud, siis asusime jala teele. Lõpuks saime kuskil kurvilisel mägiteel auto peale ja sõitsime veel üht väikest matkarada üle vaatama.

Muda pidi noorendama. Saapad ei näinud pärast seda matka küll uued välja.

Lehma elu on ilus

Väike vaade ookeanile.

Kolmandal vabal päeval saime kokku Mehhiko sõbranna Alega, kes meid Warkworthist peale korjas ja kellega me siis rõõmsalt Waipu koobastesse sõitsime. Need koopad asuvad keset metsa Waipu linna lähedal ja seal saab näha helendavaid putukaid, mis näevad välja nagu jaaniussikesed Eestis. Neid elukaid saab muidu paljudes kohtades raha eest vaadata, aga kuna olime kuulnud, et neid on ka tasuta võimalik näha, panustasime sellele. Waipu koopad pidi selleks ideaalne koht olema, kuna see on üks metsik paik ilma igasuguse turismile suunatud korralduseta, mistõttu paljud inimesed sinna üldse ei satu.

Koobastesse minekuks jätsime oma saapad „ukse taha“ maha, kuna seal pidavat märjaks ja sopaseks saama, mistõttu oli parem mõte paljajalu minna. Käärisime püksisääred üles, võtsime taskulambid kätte ja läksime seiklema. Võiks öelda, et see oli üks vingemaid kogemusi siin maal. Koobastik oli mõistagi kottpime ja koosnes mitmest suurest saalist, mida kaunistasid lisaks stalakmiitidele enne mainitud helendavad putukad – glowworms. Esimestes kambrites neid eriti palju polnud, ent mida sügavamale maa alla läksime, seda rohkem neid nägime. Kõndisime mööda maa-alust jääkülma jõge, libistasime end mööda mudasied kaldaid üles, alla, ronisime ühest saalist teise saamiseks, taskulampi hammaste vahel hoides, mööda hiigelsuuri kivirahmakaid ja roomasime nende vahel kitsastes käikudes. Enne tagasitee otsimist istusime ühte saali maha ja kustutasime lambivalguse. Seepeale avanes meile koopa seintelt fantastiline vaade ja mida rohkem silmad pimedusega harjusid, seda rohkem tulukesi süttis. Justkui tähistaevas, ainult et see oli palju lähedamal ja palju säravamate tähtedega. Väga, väga, väga äge!!!

Hobbit style

Päevavalguse jätsime seljataha.

Rohelised aasad ja päevavalguse jätsime seljataha.

Need need helendavad putukad ongi.

Piknik

Pärast koopa seiklust tegime mõnusa pikniku rannal. Jõime kohvi ja sõime leiba pähklivõi ja banaaniga.

Viimane vaba päev algas suurepärase ilmaga. Päike paistis juba varahommikust alates ja küttis õhu mõnusalt soojaks. Pärast kosutavat putru, ja muidugi kohvi, kiirustasime hääletama, et jõuda veel ühele lähedalasuvale matkarajale turnima. Veetsime seal mõned tunnid nautides päikesepaistet, füüsilist tegevust ja sõnajalgade vahelt paistvaid kaugeleulatuvaid vaateid. Ja muda. Seda oli palju.

Maantee servas autoparklas võttis meid vastu kuke kari.

Vallutasime järjekordse tipu. Seekord isegi pisut kõrgema kui Munamägi.

Vaade ka.

Tagasi kodu poole minnes mõtlesime, et kas keegi üldse tahab meid, mudaseid metslasi, peale võtta. Teatud kohtade peal oleme juba neli päeva järjest hääletanud ja nii kohanud paljusid ümbruskonnas elavaid inimesi. Kusjuures peaaegu kõik neist teavad meie hostelit ja selle imelikku omanikku. Eriti palju inimesi siin Warkworthi ümber ei ela, mistõttu tunnevad varsti kõik kohalikud ka kahte karvase peaga tüdrukut, kes iga päev mõne nuka peal hääletavad …

Sel nädalal oli meil lausa viis tööpäeva olnud ja see on väga hea. Töö on endiselt väga tore, naudime seda väga, vaatamata mõnele rohkem või vähem vihmasele ilmale. Lisaks on meie seltskonda lisandunud kaks vahvat Kanada tüdrukut. Vahelduseks metsa rohimisele oleme Evaga saanud teha ka maamõõtmist. Pidime kõndima üle teatud maalappide ja oma sammud üle lugema. See oli eriti mõnus, oleks nagu matkal käinud. Viimased kaks päeva möllasime Omaha küla aedades. Istutasime taimi, tõstsime ühe heki ümber, kaevasime puid maast välja ja lõikasime oliivipuudel oksi tagasi.

Töömehed

Mõned päevad on olnud üsna vihmased. Kusjuures enamasti paistab päike samal ajal kui vihma sajab, mistõttu on taevas tihtipeale vikerkaar. Vikerkaared on siin maal täiesti uskumatult ilusad ja elevust tekitavad. Nende värvid on erksad ja selgelt eristatavad. Mõnikord on topelt vikerkaared, mõnikord on lihtsalt kaks vikerkaart. Tihti on tegu üle terve taeva ulatuva suure poolkaarega. Tunne on, nagu elaksime mõnes Navitrolla maalis. Kõikjal on haljendavad rohelised künkad, sinine taevas, valged pilved, paksud lambad ja vikerkaar. Kõige ägedam on see, et vikerkaare lõppu on päriselt ka näha!!! Iga kord arutame autos, et peaks minema kulda otsima. Teatavasti näitab vikerkaare ots ära varanduse peidukoha. Tavaliselt istume autos, meie, kanadalased ja autojuht, kaelad kõveras ja nägu vastu aknaklaasi surutud, et seda imelist loodusnähtust võimalikult kaua näha ja silmadega endasse ahmida. Nagu esimest korda elus näeks vikerkaart…